DO-IT-YOURSELF BRANDING

Stel jij jezelf wel eens de vraag waarom jouw organisatie de dingen doet die ze doet?  Hoe jullie het verschil maken? Wat jullie uniek maakt? Hoe jullie relevant zijn en blijven voor je doelgroep? Of hoe jullie medewerkers vinden tijdens de krapte op de arbeidsmarkt?

Dan is DIY-Branding iets voor jou. Tenminste, als je in de spiegel durft te kijken en keuzes durft te maken. Want daar helpt Do-it-yourself branding bij. In een helder proces werk je als organisatie aan een merkfundament. Dit hoef je overigens niet alleen te doen. Schwung helpt met kennis, kunde en creativiteit.

DIY-branding model schwung

 

Wat het kost en wat het oplevert
Zelf aan je merk werken is een investering in de toekomst. Maar je moet er nu al tijd voor vrijmaken en openstaan voor verandering. Dat proces heeft ook al direct positieve gevolgen. Je verhoogt de betrokkenheid van je medewerkers in de organisatie. Je komt er samen achter waar je voor staat. Je ontdekt hoe je organisatie relevant wordt of blijft. En krijgt alle neuzen dezelfde kant op. Dat begint allemaal aan de binnenkant van je organisatie. En daar weet natuurlijk niemand meer van dan jullie zelf!

Het DIY-Brandingmodel laat zien wat nodig is. Ieder segment is van belang. In vijf sprints werken we aan de merkessentie. Hoofd & Hart noemen we dat. Daar zit de unieke waarde van je organisatie. Afhankelijk van waar jouw organisatie staat, zoomen we in op dat wat jouw organisatie nodig heeft.

Hebben we de essentie van Hoofd & Hart te pakken? Dan komt de Daad & Kracht aan bod. Daarin vertaal je je merkessentie naar de markt en de behoeftes van je doelgroep. In dit deel van het proces zal Schwung meer op de voorgrond treden. We zijn de spiegel. We helpen je reflecteren en schrijven mee.

De Praat & Plaat is de visuele en voelbare identiteit. We besteden aandacht aan houding en gedrag. Maar ook aan vormgeving en de look & feel. We sluiten moeiteloos aan op een bestaande stijl of ontwikkelen een nieuwe.

Je merk in de etalage

Merkwerk doe je natuurlijk niet voor niets. Het moet converteren, aansluiten op de marktontwikkeling, omzet verhogen, merkwaarde opbouwen. Schwung helpt daarbij. Met strategie en creativiteit. Vaak begint dat met een logo en huisstijl. Gevolgd door een website, shop of app. Daarna pakken we de marktbewerking online, offline en instore op. Dan begint het pas echt. The proof is in the eating of the pudding, nietwaar?

Een goed begin is het halve werk

Het merkfundament maakt het makkelijk middelen en content te ontwikkelen. Je weet inmiddels wie je bent, wat je doet en voor wie je het doet. Maar ook welke uitstraling je je merk wilt geven. Ogenschijnlijk eenvoudige onderdelen maken een wereld van verschil. Kleurgebruik, typografie. Alles speelt een rol.

Als creatief bureau voor merkcommunicatie weten we hoe dit werkt. Daarom verbinden we ons graag voor langere tijd aan onze opdrachtgevers. Het ontwikkelen van het merkfundament is vaak het begin. Maar wij worden pas blij als dat wat we samen bedacht en gemaakt hebben ook echt werkt. Daarvoor moeten we betrokken blijven, intensief samenwerken, en open en kritisch blijven.

Meer weten over DIY-Branding? Neem dan contact op met Schwung. We leggen je graag het model uit en vertellen je meer over de kosten.

MEER WETEN?
Neem contact
op met
Nick de Cock
013 462 02 40

Meer weten over DIY-branding?

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 Beoordeel website

Oeps! We konden je formulier niet vinden.