Branding

Schwung werkt aan corporate-, interne- en arbeidsmarktcommunicatie. Voor alle drie de disciplines zetten we ons merkmodel in. Soms hard core. Full Schwung vanaf scratch. Andere keren als spiegel of communicatietool.

Schwung merkmodel
Wil jij goed kunnen vertellen hoe jouw bedrijf het verschil maakt én waarmee? Wat jullie drijft én uniek maakt? Hoe jullie relevant zijn en blijven voor de doelgroep(en)? Of hoe jullie goede medewerkers kunnen vinden en binden? Dan is het Schwung merkmodel iets voor jou. Tenminste, als je in de spiegel durft te kijken en keuzes durft te maken. Hoe het werkt? Dat vertellen we je graag.

Download brochure   Lees verder

Van merkontwikkeling naar merkactivatie. Heb jij een merkuitdaging? Wij zijn daar dol op. De aanvliegroute verschilt. We helpen met advies, workshops en creativiteit. 

Merkessentie
Hoofd & hart

De merkessentie is de ultieme samenvatting van je merk, meestal in een aantal woorden. Het geeft het bestaansrecht van je merk weer.  Een merkessentie kan je zien als het ankerpunt van waaruit je merk, organisatie en medewerkers werken.

  • Merkstrategie
  • Merkarchitectuur
  • Golden Circle (workshop)
  • BHAG (workshop)
  • Kern- en merkwaarden (workshop)
  • Corporate story.
  • Slogan
Merkidentiteit
Praat & plaat

Een merk is een naam, term, ontwerp, symbool of ander kenmerk dat een product, dienst of organisatie vertegenwoordigt. Je merkidentiteit is wat jouw merk uniek  en onderscheidend maakt.  

  • Visuele identiteit
  • Woord- beeldmerk
  • Beeldtaal
  • Gedrag
  • Tone of voice
  • Huisstijlhandboek
Merkpositionering
Daad & kracht

Positionering gaat om het creëren van de juiste beeldvorming rondom jouw merk binnen de juiste doelgroep. De kracht zit in  het vinden en uitdragen van jouw unieke merk-eigenschappen. 

Het interne verhaal gedraaid naar markt-behoefte. Slogan, merkbelofte en propositie.

  • Merk positionering
  • Persona’s (workshop)
  • Klantreis (workshop)
  • Digitale strategie
Merkactivatie
Start & groei
Onder merkactivatie verstaan we elke ervaring, campagne of event die je merk in een rechtstreeks contact brengen met de consumenten of bedrijf en bijdragen aan een loyale gemeenschap rond jouw producten of diensten.
  • Concept
  • Campagne
  • Design
  • Webdevelopment
  • Online marketing
  • Content

Merk-werk-vragen?

Stel ze aan Nick