• Hoe maak je koudetechniek selling?

    Veel bedrijven die zich met koudetechniek bezighouden, communiceren het liefst technisch. Producteigenschappen, kubieke meters, compressievermogen en andere productkenmerken, dáár draait het om. Het denken in deze termen zit in de genen van veel technische bedrijven. Maar aantrekkelijk en onderscheidend is het meestal niet. Smeva en Schwung bewijzen dat het ook anders kan.

Rendement door versbeleving

Familiebedrijf Smeva is al sinds 1920 actief. De afgelopen eeuw groeide het bedrijf tot een toonaangevende, internationale leverancier van commerciële koeloplossingen. Na het ontwikkelen van een nieuw logo en het opzetten van een website in 2010 ontstond de behoefte aan een upgrade van de website. De site moest responsive worden. Bovendien mocht het merk online sterker worden gedefinieerd. Merkpositionering dus. Een klus voor Schwung. 

Het merk Smeva

Als wij een site (door)ontwikkelen, starten we altijd met het merk. We hebben helderheid nodig. Wat is de essentie van het merk? Hoe wordt de markt benaderd? Wie is de concurrent en wat is zijn claim to fame? Al snel werd duidelijk dat er een aardige basis was, maar dat deze moest worden aangescherpt.

Schwung schreef een scherpe propositie en ontwikkelde een opvallende, onderscheidende beeldtaal die Smeva een heel eigen gezicht gaf. Daarnaast maakten we de stap van product- naar conceptcommunicatie. Smeva is immers geen dozenschuiver. Het bedrijf belooft en levert klanten (meer) rendement door het optimaliseren van versbeleving.

In het kader van die hernieuwde positionering kregen Smeva’s commodity products (alles met een stekker) een betere positie in het productaanbod. Daarnaast hielpen we Smeva om het dienstenaanbod beter te structureren en het Smeva-verhaal beter te vertellen.

 

  • Merkstrategie
  • Marktbewerking
  • Concept en vormgeving
  • Websites en webshops
  • Online marketing
  • Arbeidsmarkt communicatie

MEER WETEN?
Neem contact
op met
Nick de Cock
013 462 02 40

Werkzaamheden

Een website met online branding en heldere segmentatie

Na de inhoudelijke slag maakten we een, nieuw, opvallend ontwerp voor Smeva’s Drupal-website. We  ontwikkelde  vier corporate beelden met Schwung. Daarnaast kreeg de vernieuwde propositie een centrale plek op de site en verbeterden we de structuur. Hierdoor kreeg het merk Smeva online beduidend meer body. Bovendien steeg de site in de rankings van Google.

Merkstrategie, identiteit en online marketing

Schwung maakt er een punt van dat websites meer zijn dan een online marketingkanaal. Een site is hét medium om ook het merk en de merkgedachte sterk te profileren. Natuurlijk doet de visuele identiteit ertoe. Zeker zo belangrijk is je verhaal. In één oogopslag moet helder zijn waar jouw dienstverlening in de kern om draait. Vervolgens moet je site laten zien hoe jouw producten en diensten zijn gesegmenteerd.

Werk aan de winkel

Na het lanceren van een nieuwe website ben je nog niet klaar. Het merk sterker over de bühne krijgen en de conversie verhogen is een continu proces. Content, structuur, gebruiksgemak, online marketing… de optimalisatie van je site verdient voortdurende aandacht. Het gaat daarbij niet alleen om de quick wins. Toewerken naar een ‘Big Hairy Audacious Goal’, daar draait het om. Maar dat weet Smeva als geen ander. Met bijna honderd jaar op de teller is langetermijndenken ze niet vreemd.

contact

Meer weten?
Vraag het