Hoe realiseer je een herpositionering en cultuuromslag. Simpel. Door de kern van je merk expliciet uit te dragen. Zo deden we het voor IBK. Daar draait alles om mens, wereld en toekomst. Met als slogan ‘Think People’. Dit heeft betrekking op hun medewerkers, klanten, maar ook op de verantwoordelijkheid die IBK neemt voor de toekomst en de wereld.
Herpositioneren? Schwung it!
Hoe realiseer je een herpositionering en cultuuromslag. Simpel. Door de kern van je merk expliciet uit te dragen. Zo deden we het voor IBK. Daar draait alles om mens, wereld en toekomst. Met als slogan ‘Think People’. Dit heeft betrekking op hun medewerkers, klanten, maar ook op de verantwoordelijkheid die IBK neemt voor de toekomst en de wereld.
Herpositioneren? Schwung it!
Toen Jan Willem Voshol in 2017 algemeen directeur van IBK Airconditioning & Koudetechniek werd, ging hij direct aan de slag met de identiteit van het bedrijf. Het doel: een organisatieverandering en een cultuuromslag teweegbrengen. Het bedrijf uit Houten schakelde Schwung in voor de merkpositionering en visuele identiteit.
Wie is IBK? Waar staat IBK voor? Wat zijn onze waarden? Om antwoord te kunnen geven op dit soort vragen, startte Schwung met een merkanalyse. Deze analyse vormde het fundament voor al het strategische werk dat Schwung sindsdien voor IBK doet. De uitkomsten van de analyse leidden onder meer tot een pakkende missie en visie. Ook ontwierp Schwung een gloednieuw logo. Uiteindelijk kwam alles samen in IBK’s totaal vernieuwde website.
Schwung werkte voor dit project nauw samen met Liesbeth Rutten (De Hoofdzaak uit Tilburg). Waar Schwung zorgt voor de adviezen, creativiteit en de productie van middelen, zorgt Liesbeth er voor dat het intern bij IBK op zijn plek valt. “Samen met Liesbeth hebben we dit project echt handen en voeten kunnen geven voor IBK”, zegt Nick de Cock van Schwung.”Bij IBK komt alles samen: strategisch, visueel en effect….. Van dit soort projecten worden wij blij.”
Bij IBK draait alles om mens, wereld en toekomst. Alles wat het bedrijf doet komt voort uit de slogan ‘Think People’. Think People heeft betrekking op de manier waarop IBK omgaat met medewerkers en klanten. Think People heeft ook betrekking op IBK’s verantwoordelijkheid voor de toekomst en de wereld. Schwung wist deze verduurzamingsambitie heel expliciet weten te maken in het logo en de website. De nieuwe website is eigenzinnig en volledig gericht op mensen. Producten en diensten kom je pas in de tweede laag van de website tegen. Dat is uniek in de branche.
Jan Willem Voshol is tevreden: “Het team van Schwung heeft zijn werk heel goed gedaan. Ze hebben met name hun kracht laten zien in het creatieve proces: het bouwen van de website, ontwerpen van het logo en het opstellen van de teksten.”
MEER WETEN?
Neem contact
op met
Nick de Cock
013 462 02 40
Niet alleen in de producten en marketing is duurzaamheid voor IBK belangrijk. Ook in de zoektocht naar een creatief bureau was een lange, duurzame relatie een bepalende factor. De keus viel bewust niet op een groot reclamebedrijf. “Met name de creatieve kant, het ondernemerschap en de drive van de mensen zelf is in dit proces erg belangrijk”, vertelt Voshol. “Voor ons is het belangrijk dat een partner betrokkenheid en inlevingsvermogen toont. Dat een bedrijf zich kan inleven in de beperkingen, mogelijkheden en visie van IBK. Schwung vult dat goed in.”
De samenwerking blijft na oplevering van de website hecht. Schwung werkt nog steeds voor IBK. Voshol: “Ze ondersteunen ons bij de promotie van het merk IBK. Ik ben dik tevreden.”
Uw merk opschudden? Schwung it
Voor dit project hebben we onze online doe-het-zelf merkanalyse ingezet. We zien het als lakmoesproef waarmee we merkkenmerken ophalen zoals cultuur, merkpotentie, segmentatie merkpositie en merkidentiteit. Door deze resultaten van verschillende medewerkers, teams of bloedgroepen in de organisatie met elkaar te vergelijken wordt duidelijk waar het merk staat en waar het naartoe wil. De merkanalyse is bovendien een tool die het gesprek met de klant opgang helpt. Ook interesse in de online merkanalyse? Klik dan op de link en vul hem in. Binnen 20 minuten ontvang je een handzame pdf met alle resultaten. Natuurlijk helpen we je graag om de uitkomsten op de juiste manier te interpreteren.
Samen met Schwung heeft IBK een stevige slag gemaakt op het gebied van hun visuele identiteit. Deze case is kenmerkend voor projecten met Schwung. We werken altijd vanuit de inhoud en vertalen die naar een onderscheidende visuele identiteit. Ons werk is gedurfd, brutaal of juist heel lief. Een ding is zeker: saai is het nooit. Ook op zoek naar een onderscheidende visuele identiteit? Neem dan contact op met Peter Cuunders, tel. 013 462 02 40. Wil je voorbeelden zien? Bekijk dan ons werk.
“Het team van Schwung heeft zijn werk heel goed gedaan”
IBK DirecteurVoor dit project hebben we onze online doe-het-zelf merkanalyse ingezet. We zien het als lakmoesproef waarmee we merkkenmerken ophalen zoals cultuur, merkpotentie, segmentatie merkpositie en merkidentiteit. Door deze resultaten van verschillende medewerkers, teams of bloedgroepen in de organisatie met elkaar te vergelijken wordt duidelijk waar het merk staat en waar het naartoe wil. De merkanalyse is bovendien een tool die het gesprek met de klant opgang helpt. Ook interesse in de online merkanalyse? Klik dan op de link en vul hem in. Binnen 20 minuten ontvang je een handzame pdf met alle resultaten. Natuurlijk helpen we je graag om de uitkomsten op de juiste manier te interpreteren.
Samen met Schwung heeft IBK een stevige slag gemaakt op het gebied van hun visuele identiteit. Deze case is kenmerkend voor projecten met Schwung. We werken altijd vanuit de inhoud en vertalen die naar een onderscheidende visuele identiteit. Ons werk is gedurfd, brutaal of juist heel lief. Een ding is zeker: saai is het nooit. Ook op zoek naar een onderscheidende visuele identiteit? Neem dan contact op met Peter Cuunders, tel. 013 462 02 40. Wil je voorbeelden zien? Bekijk dan ons werk.
Oeps! We konden je formulier niet vinden.
Stel ze dan hier, wij reageren zo snel mogelijk.