• Hoe houd je de maritieme sector in beweging?

    Soms begint het klein. Zo ook bij TrustLube. Schwung kreeg de vraag een banner te ontwikkelen. Eenvoudig van opzet. Een vormgevingsklus. Als snel bleek echter dat TrustLube behoefte had aan meer. Ze werken across the globe. Voor de maritieme-, voedings- en mijnbouwindustrie. TrustLube ontwikkelt intelligente smeersystemen. Beter voor het milieu. Kostenbesparend. Zero downtime. 

Verschuif de focus in de communicatie van ‘product’ naar ‘belofte’

Soms begint het klein. Zo ook bij TrustLube. Schwung kreeg de vraag een banner te ontwikkelen. Eenvoudig van opzet. Een vormgevingsklus. Als snel bleek echter dat TrustLube behoefte had aan meer. Ze werken across the globe. Voor de maritieme-, voedings- en mijnbouwindustrie. TrustLube ontwikkelt intelligente smeersystemen. Beter voor het milieu. Kostenbesparend. Zero downtime. 

Positionering

De latente vraag waar TrustLube mee worstelde was positionering. Veel concurrenten -als er die al zijn- zitten op de techniek. Ook TrustLube communiceerde vaak vanuit die invalshoek. Dit ondanks dat er sterkere speerpunten in het DNA vervlochten zaten.
Na een korte merkanalyse ontdekte we dat de kern van TrustLube draait om innovatie, duurzaamheid en… natuurlijk ook techniek. Door de focus in de communicatie te verschuiven van ‘product’ naar ‘belofte’ creëren we een unieke positie voor TrustLube. Eén waarbij de toegevoegde waarde niet draait om de ‘wat’. Maar om de ‘waarom’.

Pay off

Vanuit dit vertrekpunt ontstond de pay off: We keep your world in motion. Non-stop. Het appelleert aan de behoefte van de doelgroep. Voor hen is stilvallen letterlijk geen optie. Elk uur down-time is onbetaalbaar. Maar ook spreekt er de belofte uit dat TrustLube een (traditionele) markt in beweging brengt. We zeggen het niet letterlijk in de pay off. Maar in de uitwerking wordt het zeker duidelijk. 

Segmentatie

Naast de nieuwe positionering hebben we ook aandacht besteed aan de segmentatie. We voegden Food en Mining als losse marktsegmenten toe in de communicatie. Zo kunnen we helder en gericht naar een specifieke doelgroep communiceren. 

Vertaling naar Online

Stap één in het rebrandingstraject was het ontwikkelen van een nieuwe website. We ontwikkelde een responsive website die één op één aansluit op de visie. Ook de doelgroepen-segmentatie namen we mee in de nieuwe opzet door drie duidelijk gescheiden omgevingen te ontwikkelen.

Schwung

We zijn altijd blij als we waarde kunnen toevoegen bij werkzaamheden die we doen voor onze opdrachtgevers. Dit vraagt vaak om een steile leercurve. De lol en behoefte om ‘alles’ te weten te komen van klant, product en markt. Altijd weer een uitdaging. Tof als het lukt.
De basis staat. De positionering is aangepast. De website gelanceerd. Stiekem kijken we al verder. Want nu begint het pas. We also like to keep TrustLube in motion.non-stop. 

We vroegen Chiel van Daelen, oprichter en managing director van TrustLube naar zijn ervaring met Schwung. Die kon daar kort over zijn:
“Eerste meeting; goed voorbereid! Voelde goed! Tweede meeting; eerste idee en setup; pay-off: dat was een schot in de roos! Meteen geëmotioneerd, raak! Daarna ging alles in een stroomversnelling. Ontwikkeling ging snel en goed. Ook de tekst, na even bijsturen, spot on! De techniek is in een parallel proces vanuit acceptatie omgeving opgezet. Super handig.  Hierdoor konden we ‘Just in time’, op tijd live, voor de beurs!”

“Meteen geëmotioneerd, raak!”

Chiel van Daelen
TrustLube CEO
 Beoordeel website
    Wat vind jij van onze website? Van de look en feel, de inhoud en gebruikerservaring? Geef je feedback. Doe maar lekker ongezouten! Wij stellen daar dan iets zoets tegenover. In de vorm van 5 taarten. De eerste 5 krijgen lekkers.