• Hoe maak je XPEL met een onzichtbaar product booming in Europa?

    Zo af en toe heb je een project om je vingers bij af te likken. De krenten uit de pap. XPEL is er zo een. We kregen in een pitch de vraag een concept te bedenken hoe de lak beschermingsfolie van XPEL beter te positioneren in de Europese markt. Uitdaging daarbij is dat het een onbekend en onzichtbaar product is.

Product- en brand awareness vergroten

Zo af en toe heb je een project om je vingers bij af te likken. De krenten uit de pap. XPEL is er zo een. We kregen in een pitch de vraag een concept te bedenken hoe de lak beschermingsfolie van XPEL beter te positioneren in de Europese markt. Uitdaging daarbij is dat het een onbekend en onzichtbaar product is.

Lakbeschermingsfolie van XPEL

XPEL is een beursgenoteerde organisatie die zijn oorsprong kent in Amerika. Ze zijn er groot. Lakbeschermingsfolie is er een bekend product. Zeker in het exclusieve segment. Denk aan Lamborghini, Ferrari rijders. Maar ook andere autoliefhebbers vinden hun weg naar XPEL. Het past in de Amerikaanse cultuur. 

This is not America

Ook in Europa timmert XPEL aan de weg. Hier is de ‘autocultuur’ echter anders. De potentie is enorm, maar wij Europeanen zijn simpelweg niet bekend met het product en het merk.  Alleen de echte freaks (in het hogere segment) kiezen nu al voor lakbescherming. De uitdaging ligt in het onderliggende segment. Volvo, BMW en Audi… Hoe krijgen we die zo ver ook voor XPEL te kiezen?

Tot op heden wordt de markt ‘op zijn Amerikaans’ bewerkt. Met keiharde product USP’s, en afbeeldingen van super cars. In Amerika ‘the way to go’. Hier ligt dat anders.

Challenge your drive.

Met deze uitdaging in het achterhoofd schreef XPEL een pitch uit, met Schwung als winnaar. Het concept  is ontwikkeld op basis van persona’s. We brengen de persoonlijke ‘drive’ in combinatie met het product. De motivatie van een zekerheidszoeker is anders dan die van aventurier. Passend bij het profiel koppelen we producteigenschappen. 

2 online commercials 

De kern van de online campagne draait om twee super toffe online commercials. Persona’s Peter en Thomas spelen er een hoofdrol in. Humor en vette shots verbindt de drive aan de producteigenschappen. 

 

MEER WETEN?
Neem contact
op met
Nick de Cock
013 462 02 40

Geofencing en online marketing 

Omdat de folie alleen op nieuwe auto’s aangebracht kan worden is het moment van kopen een cruciaal beslismoment. Maar hoe vind je een autokoper die zich in die fase bevindt? Het antwoord is simpel. Bij een autodealers. We vonden de oplossing in geofencing. Hiermee traceren we devices die bij een dealer binnen zijn geweest. Om ze vervolgens in relevante media display advertenties te sturen. Het een en ander landt op een campagnewebsite. Daar meten we zorgvuldig de conversie. 

Europese campagne

Uiteindelijk is het een slimme, breed inzetbare campagne geworden. Waarin zowel consumenten als dealers bekend worden gemaakt met het product. Via persoonlijke drijfveren promoten we een super gaaf product. Het doel is daarbij te investeren in product- en brand awareness. We starten de campagne dicht bij huis. De uitrol naar Duitsland, staat op de rol. 

Heb jij ook een product wat je in de markt wilt zetten? Neem dan eens contact op met Schwung. We helpen je graag.

 Beoordeel website

Oeps! We konden je formulier niet vinden.

×

Vragen!

Stel ze dan hier, wij reageren zo snel mogelijk.

×