Schwung. Creatief bureau voor merkcommunicatie

What’s in a name… Reclamebureau Schwung, internetbureau Schwung of communicatiebureau Schwung. Wat we doen is lastig in één van deze typering te vangen. Feitelijk werkt Schwung aan Merken. Zo helpen we bedrijven en organisaties hun -brutaal ideaal*- te verwezenlijken. We zijn bedrijfs-concept-ontwikkelaars, met communicatie als specialisatie. Hoe we dat doen? Dat verschilt per opdrachtgever. One-size-fits-all oplossingen bestaan niet. Iedere communicatie-uitdaging staat op zichzelf.

Communicatievragen én oplossingen ontstaan vanuit de business

Regelmatig stellen opdrachtgevers een vraag die insteekt op productniveau. Ze willen een brochure, website of campagne. Achter die vraag ligt altijd de échte uitdaging. Een groeiambitie, innovatie, veranderende wetgeving, verslechterde concurrentiepositie, globalisering of een veranderende vraag uit ‘de markt’. Wat de aanleiding ook is, voor een goede communicatieoplossing moet altijd eerst naar de organisatie zelf gekeken worden. En de uitdaging geadresseerd. Sommige organisaties hebben het antwoord op deze uitdagingen al uitgewerkt. Andere hebben daar ondersteuning bij nodig.

Schwung viertraps-raket

  1. Merkstrategie: Samen-werken aan de kern en positionering van je merk
  2. Merk identiteit: Hier draait het om the looks and the feel
  3. Campagne en concept: Geeft de marktbewerking richting
  4. Creatie en creativiteit: Middelen productie met oog voor vorm en inhoud

Merkstrategie (branding)

Het liefst beginnen we bij het begin. en starten we met een merkanalyse. We brengen jouw business in beeld. Wie ben je? Waar sta je voor? Wat is de essentie van jouw merk? Ook brengen we de concurrentie in beeld. Wat zijn de unique selling points van jouw dienst, jouw product of jouw organisatie. Al die gegevens helpen ons om samen een ‘foto’ van jouw merk te maken. Op basis van die merkfoto maken we samen met jou een aantal essentiële keuzes over de manier waarop jij je wilt profileren in de markt.

Wat zit er zoal in de analyse:

• Merkanalyse
• Brutaal ideaal
• Why, how, what
• Product- en dienstenmatrix
• Concurrentieanalyse
• Kernwaarden
• Propositiebeschrijving 

Merk identiteit (corporate identity)

De keuzes die je maakt hebben impact hebben op jouw uitstraling. Vragen jouw ambities om een nieuw, fris jasje? Dan maken we dat voor je. We doen precies wat je nodig hebt voor een gestroomlijnde lancering of daadkrachtige reboot van je merk. Niet zelden maken we een hele ommezwaai. We zijn niet van de ‘kaasschaafmethode’. Liever verrassen we klanten met opvallend en onderscheidend werk.

Visuele identiteit:

• Woord- en beeldmerk
• Huisstijl
• Beeldtaal beschrijving
• Huisstijlhandboek
• Campagne labels

Concept en campagne

Een goed idee is goud waard. Wij helpen onze klanten met vernieuwende concepten. Ideeën waar je blij van wordt. Gewaagd als het moet. Spannend als het kan. Maar altijd innovatief en effectief. Onze klanten profiteren van tientallen jaren ervaring in het bedenken van concepten en campagnes. Ze komen rechtstreeks voort uit jouw merkgedachte en richten zich op jouw doelstellingen.

Vormgeving en creatie

We zijn er goed in. Vorm en inhoud combineren tot bijzondere creaties. Dat is wat we doen. In dit proces verzorgen we beeld en content. Brengen doelgroepen in beweging. Sorteren we het juiste effect! Vormgeving is altijd sterk en onderscheidend. We kunnen niet anders.

• Websites
• Apps
Magazines
• Brochures
Longreads
Belettering
Bannering

Direct ‘de productie’ in

Natuurlijk vraagt niet iedere productie om een full Schwung aanpak. Daarom pakken we het daar waar het kan ook gewoon pragmatisch aan. En ontwikkelen snel en vakkundig de meest uiteenlopende middelen. Of het nu gaat om een website, app, campagne of brochure. U vraagt; wij draaien. Daarin zul je de creativiteit en ervaring van Schwung herkennen.

Van communicatie project naar communicatietraject

Schwung is een sterke voorstander van communicatietrajecten waarbij we samen met de opdrachtgever voor langere termijn samenwerken. Samen plannen ontwikkelen en realiseren dat is wat we doen. We verbinden ons aan de organisatie. Zodat we maximaal toegevoegde waarde te bieden.

*Brutaal ideaal

Een BHAG is een uitdagend doel dat door elke organisatie als vaandel kan worden gebruikt om medewerkers te verbinden, te inspireren en aan te zetten tot actie. Dit is anders dan de normale jaarlijkse doelstellingen, want is veel groter en veel spannender! Het is een brutaal ideaal en zorgt ervoor dat iedereen in de organisatie weet waar ze naar streven.

Bekijk ook de volgende pagina’s:

>   Merkstrategie

>   Concept en campagne

>   Websites en online marketing

>   Publicaties, magazines en longreads

Schwung. Creatief bureau voor merkcommunicatie

What’s in a name… Reclamebureau Schwung, internetbureau Schwung of communicatiebureau Schwung. Wat we doen is lastig in één van deze typering te vangen. Feitelijk werkt Schwung aan Merken. Zo helpen we bedrijven en organisaties hun -brutaal ideaal*- te verwezenlijken. We zijn bedrijfs-concept-ontwikkelaars, met communicatie als specialisatie. Hoe we dat doen? Dat verschilt per opdrachtgever. One-size-fits-all oplossingen bestaan niet. Iedere communicatie-uitdaging staat op zichzelf.

Communicatievragen én oplossingen ontstaan vanuit de business

Regelmatig stellen opdrachtgevers een vraag die insteekt op productniveau. Ze willen een brochure, website of campagne. Achter die vraag ligt altijd de échte uitdaging. Een groeiambitie, innovatie, veranderende wetgeving, verslechterde concurrentiepositie, globalisering of een veranderende vraag uit ‘de markt’. Wat de aanleiding ook is, voor een goede communicatieoplossing moet altijd eerst naar de organisatie zelf gekeken worden. En de uitdaging geadresseerd. Sommige organisaties hebben het antwoord op deze uitdagingen al uitgewerkt. Andere hebben daar ondersteuning bij nodig.

Schwung viertraps-raket

  1. Merkstrategie: Samen-werken aan de kern en positionering van je merk
  2. Merk identiteit: Hier draait het om the looks and the feel
  3. Campagne en concept: Geeft de marktbewerking richting
  4. Creatie en creativiteit: Middelen productie met oog voor vorm en inhoud

Merkstrategie (branding)

Het liefst beginnen we bij het begin. en starten we met een merkanalyse. We brengen jouw business in beeld. Wie ben je? Waar sta je voor? Wat is de essentie van jouw merk? Ook brengen we de concurrentie in beeld. Wat zijn de unique selling points van jouw dienst, jouw product of jouw organisatie. Al die gegevens helpen ons om samen een ‘foto’ van jouw merk te maken. Op basis van die merkfoto maken we samen met jou een aantal essentiële keuzes over de manier waarop jij je wilt profileren in de markt.

Wat zit er zoal in de analyse:

• Merkanalyse
• Brutaal ideaal
• Why, how, what
• Product- en dienstenmatrix
• Concurrentieanalyse
• Kernwaarden
• Propositiebeschrijving 

Merk identiteit (corporate identity)

De keuzes die je maakt hebben impact hebben op jouw uitstraling. Vragen jouw ambities om een nieuw, fris jasje? Dan maken we dat voor je. We doen precies wat je nodig hebt voor een gestroomlijnde lancering of daadkrachtige reboot van je merk. Niet zelden maken we een hele ommezwaai. We zijn niet van de ‘kaasschaafmethode’. Liever verrassen we klanten met opvallend en onderscheidend werk.

Visuele identiteit:

• Woord- en beeldmerk
• Huisstijl
• Beeldtaal beschrijving
• Huisstijlhandboek
• Campagne labels

Concept en campagne

Een goed idee is goud waard. Wij helpen onze klanten met vernieuwende concepten. Ideeën waar je blij van wordt. Gewaagd als het moet. Spannend als het kan. Maar altijd innovatief en effectief. Onze klanten profiteren van tientallen jaren ervaring in het bedenken van concepten en campagnes. Ze komen rechtstreeks voort uit jouw merkgedachte en richten zich op jouw doelstellingen.

Vormgeving en creatie

We zijn er goed in. Vorm en inhoud combineren tot bijzondere creaties. Dat is wat we doen. In dit proces verzorgen we beeld en content. Brengen doelgroepen in beweging. Sorteren we het juiste effect! Vormgeving is altijd sterk en onderscheidend. We kunnen niet anders.

• Websites
• Apps
Magazines
• Brochures
Longreads
Belettering
Bannering

Direct ‘de productie’ in

Natuurlijk vraagt niet iedere productie om een full Schwung aanpak. Daarom pakken we het daar waar het kan ook gewoon pragmatisch aan. En ontwikkelen snel en vakkundig de meest uiteenlopende middelen. Of het nu gaat om een website, app, campagne of brochure. U vraagt; wij draaien. Daarin zul je de creativiteit en ervaring van Schwung herkennen.

Van communicatie project naar communicatietraject

Schwung is een sterke voorstander van communicatietrajecten waarbij we samen met de opdrachtgever voor langere termijn samenwerken. Samen plannen ontwikkelen en realiseren dat is wat we doen. We verbinden ons aan de organisatie. Zodat we maximaal toegevoegde waarde te bieden.

*Brutaal ideaal

Een BHAG is een uitdagend doel dat door elke organisatie als vaandel kan worden gebruikt om medewerkers te verbinden, te inspireren en aan te zetten tot actie. Dit is anders dan de normale jaarlijkse doelstellingen, want is veel groter en veel spannender! Het is een brutaal ideaal en zorgt ervoor dat iedereen in de organisatie weet waar ze naar streven.

Bekijk ook de volgende pagina’s:

>   Merkstrategie

>   Concept en campagne

>   Websites en online marketing

>   Publicaties, magazines en longreads

Pleased to meet you

Schwung, dat zijn Peter, Nick, Heleen en Nancy. Ervaren vakidioten. Een tikkeltje rebels. Voortdurend op zoek naar manieren om merken mooier, beter en effectiever te maken. We houden van vernieuwing. Zijn niet te stoppen voordat jij tevreden bent. Zelf meemaken? Kom langs!

  • Peter Cuunders
  • Nick deCock
  • Heleen Verhoeven
  • Nancy Versteden

Peter Cuunders

Mede-eigenaar van Schwung en met ruim 20 jaar ervaring als creatief denker. Mijn specialisatie: creatief concept en vormgeving. Ik zie het als een uitdaging om gekozen strategie krachtig door te vertalen naar een bijzondere creatie. Ik probeer altijd onderscheidende concepten te ontwikkelen en ben steevast op zoek naar een anders-dan-anders-toepassing.  Ik ben behoorlijk kritisch en streef naar het maximale. En zet dan liefst nog nét dat stapje extra. Op zoek naar een concept of campagne: neem dan contact met me op.

Directeur / art-director Peter@schwungreclame.nl
013 462 02 40

Nick de Cock

Ik heb al ruim 25 jaar ervaring als creatief denker. Als mede-eigenaar van Schwung focus ik me vooral op positionering en marktbewerking. Online branding is daarbij een belangrijker onderdeel van mijn werkveld. Ook omdat ik smul van vernieuwing en innovatie. Heb je een uitdagend merkvraagstuk? Neem dan contact met me op.

 

Directeur creatief strateeg Nick@schwungreclame.nl
013 462 02 40

Heleen Verhoeven

Ik ben Heleen. Ik draai als ontwerpster al heel wat jaren mee in de bureauwereld. Die behoorlijke berg ervaring zet ik in voor al onze grote en kleine opdrachtgevers. Ontwerpen is mijn grootste passie. Dat doe ik vooral door nauw samen te werken met mijn opdrachtgevers. Daar wordt het werk beter en ik blij van. Kennismaken? Neem dan contact met me op.

Senior ontwerpster / Projectleider Heleen@schwungreclame.nl
013 462 02 40

Nancy Versteden

Ik ben Nancy Versteden. Bij Schwung houd ik me bezig met de administratie. Ik verzorg de betalingen, facturen en nog veel meer. Ik heb er lol in om de zaakjes op orde te hebben en te houden. Bij Schwung is iedereen creatief. Maar ik niet. Want creatief boekhouden, daar doen wij niet aan.

Administratie nancy@schwungreclame.nl
013 462 02 40
contact

Meer weten?
Vraag het