Bereik je doelgroep optimaal
met hyper geotargeting

Online marketing: hyper geotargeting en geofencing

Location based marketing is niet nieuw binnen online marketing. Advertenties tonen in een specifiek gebied kan bijvoorbeeld met Google Ads (voorheen Google AdWords). Daarmee kun je tot 1 kilometer nauwkeurig targeten. Maar binnen die kilometer heb je nog altijd een brede doelgroep te pakken. Vaak is dat niet wenselijk. Hyper geotargeting maakt het mogelijk om je doelgroep exact te bereiken, namelijk tussen de zeven en twintig meter. Een vorm van hyper geotargeting is geofencing.

Geofencing: iedereen targeten binnen een digitaal hek

Met geofencing plaats je een digitaal hek rondom een fysieke locatie. Zo kun je alle mobiele devices targeten die zich binnen dat gebied bevinden en dus extreem gericht je doelgroep bereiken. Hoe werkt dat precies? Alle mobiele devices verzenden regelmatig een anoniem signaal om connectie te kunnen maken met gps of wifi. Door deze signalen te tracken, is het mogelijk om die mobiele devices (en dus de gebruikers ervan) te bereiken met online advertenties. Dat kan op het moment dat ze zich binnen het digitale hek bevinden, maar ook als ze inmiddels al uit het ‘omheinde’ gebied zijn. Je kunt de anonieme gegevens van de devices ook voor andere doeleinden gebruiken. Zoals inzicht krijgen in hoe mensen zich verplaatsen. Of om een helder beeld te krijgen van wanneer er topdrukte is op een bepaalde locatie.

Online beter scoren met Schwung

Hyper geotargeting bestaat al geruime tijd. Toch hoor je er niet zoveel over. Dat komt waarschijnlijk, omdat veel ontvangers nog niet goed begrijpen waar zo’n display- of social advertentie vandaan komt. Maar ook omdat er een ‘big brother is watching you’-imago aan kleeft. Om die redenen zetten marketeers nog niet volop in op deze vorm van targeting. Volgens ons is dat onterecht. We geloven heel sterk dat je met zuiver targeten en creatieve campagnes een veel hogere ROI uit marketingbudgetten haalt. En ook dat product- en brand awareness een behoorlijke boost krijgen.

Creatieve displayadvertenties

De targettechnologie is belangrijk, maar de inhoud van de advertentie des te meer. Bovendien wordt online communicatie steeds visueler. Denk maar aan de emoticons en GIF’jes die we gebruiken in appjes en op social media. Als creatief bureau zijn we sterk in het visueel vertalen van een boodschap. Wij maken advertenties die smoelen. En die verleiden tot klikken!

Wil je meer weten over geofencing en beaconing? Lees dan hier het hele artikel en download de brochure. Of simpelweg meer rendement halen uit je online marketinginvestering? Neem dan contact op met Schwung. Vraag naar Nick de Cock.

MEER WETEN?
Neem contact
op met
Nick de Cock
013 462 02 40

Direct je doelgroep bereiken met hyper geotargeting en geofencing?

Contact formulier Schwung

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
contact

Meer weten?
Vraag het

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.