Communicatie in de zorg

De zorg is een breed vakgebied. Je hebt natuurlijk ziekenhuizen, fysiotherapeuten en oudereninstellingen, maar ook wondspecialisten en geestelijke gezondheidszorg. En nog veel meer. Ondanks de grote verschillen hebben deze organisaties en instellingen vergelijkbare communicatie-uitdagingen. Zo hebben ze te maken met meer marktwerking, concurrentie, zorginkopers en kritischer wordende consumenten. Bovendien is hebben de organisaties over het algemeen een complexe organisatie-, financierings- en marktstructuur.

Dat alles maakt goede communicatie in de zorg noodzakelijk, en af en toe ingewikkeld. Het vraagt om wendbaarheid en focus. Schwung helpt de communicatie in de zorg te stroomlijnen. Merkdenken en marktbewerking is wat we doen. Van daaruit ontwikkelen we websites, magazines en campagnes die de doelgroep raken en het beoogde effect sorteren.

Communicatiethema’s

Merkidentiteit en
marktbewerking in de zorg
Arbeidsmarkt-
communicatie in de zorg
Begrijpelijke taal infographics
en toegankelijkheid

Schwung ontwikkelt een herkenbare merkidentiteit. Dit gedachtegoed gebruiken we om jouw zorginstelling stevig op de kaart te zetten en helder te profileren. We stellen de marktbewerkingsstrategie op en regelen de uitvoering daarvan. Creativiteit is daarin onze kracht. Zo ontwikkelen we sterke communicatiemiddelen die in lijn zijn met de merkgedachte.

  • Websites
  • Magazines
  • SEO en SEA
  • Productfolders
  • Jaarverslagen
  • Promotiefilmpjes

> merkidentiteit en marktbewerking in de zorg

De zorg kampt met een enorm personeelstekort. Schwung helpt met het vinden en binden van medewerkers. Dit begint bij het ontwikkelen van een sterk werkgeversmerk. Wat zijn de normen, waarden en drijfveren? Waar zit de trots en energie? Wat heb je te bieden aan (nieuwe) medewerkers? Stap twee is dit zichtbaar en voelbaar te maken en naar buiten toe te delen. Dit is het hart van een degelijke arbeidsmarktcampagne.

We ontwikkelen je werkenbij website, referral campagne en job marketing. En we halen verhalen op in je organisatie.

  • Werkenbij website
  • Onboarding
  • Nieuwsbrieven
  • Referral campagne
  • Job marketing

> Arbeidsmarktcommunicatie in de zorg

Communicatie in de zorg gaat vaak over ingewikkelde zaken. Het is een kunst deze helder te communiceren. Begrijpelijke taal, infographics en online toegankelijkheid zijn daarbij een aandachtspunten. Schwung ontwikkelt van visueel en inhoudelijk toegankelijke communicatiemiddelen.

  • Infographics
  • Tutorial filmpjes
  • Tekstproductie in toegankelijke taal
  • Voorleesfunctie op websites
  • Toegankelijkheid websites

> Begrijpelijke taal en infographics

Merkidentiteit en
marktbewerking in de zorg
Arbeidsmarkt-
communicatie in de zorg
Begrijpelijke taal infographics
en toegankelijkheid

Van merkontwikkeling naar marktbewerking

Marktwerking in de zorg beïnvloedt ook de communicatie. Organisaties moeten zich sterker positioneren. Het gevolg: steeds meer zorgpartijen gaan werken aan en denken vanuit hun merk. Het helpt je om naar buiten toe beter te kunnen vertellen waar je als zorginstelling voor staat en wat je belofte is. Zodat cliënten, patiënten, verzekeraars en externe partners gaan ervaren en herkennen wat jouw instelling zo bijzonder maakt. En ook intern is het een effectieve manier om medewerkers te (ver)binden. Met gelijke normen, waarden en een merkverhaal kunnen zij als ultieme ambassadeurs een eenduidig verhaal uitdragen en bijdragen aan een krachtige positionering.

Schwung ondersteunt zorginstellingen in het ontwikkelen van hun merk en dat integraal uitdragen, zodat er merkvoorkeur ontstaat. Met het omdenken van communicatie vanuit de organisatiestructuur naar klantgericht denken en communiceren. Contentontwikkeling, marketing en het bouwen van een relatie met je cliënten.

We voegen Schwung toe

In de vorm van ervaring en een creatieve, praktische werkwijze voegen we duidelijkheid en Schwung toe. Wat het oplevert is een heldere identiteit, positionering en visuele vertaling. Een basis van waaruit we communicatie-uitdagingen richting geven. Goed voor de connectie met de markt, maar ook voor het vinden en binden van de juiste medewerkers.

Creativiteit

Wat ons onderscheidt is onze creativiteit. We zijn sterk in creatieve concepten en sterke, opvallende vormgeving. Graag zoeken we naar vormgeving die ‘anders’ is. Prikkelend, maar altijd ondersteunend aan het merk en de campagne.

 

> meer weten begrijpelijke taal, infographics en web toegankelijkheid?

> meer weten over het werven van medewerkers in de zorg?

> Meer weten over merkidentiteit en marktwerking in de zorg?

 

 

Werk met zorg aan je merk. Weten hoe? Bel (013) 462 02 40

Contact formulier Schwung

contact

Meer weten?
Vraag het