Hoe maak je het aanbod van Thebe online toegankelijk voor cliënten, mantelzorgers en stakeholders?

Thebe corporate website

Weer zo’n project waar we mega blij van worden. Deze keer voor Thebe. Nadat we werkenbijthebe.nl hadden gemaakt mochten we ook de corporate website van Thebe maken. Enerzijds omdat er een nieuwe huisstijl voor Thebe was ontwikkeld, maar belangrijker nog omdat de oude website niet meer paste bij de visie van Thebe.

Vraaggestuurd

Belangrijk verschil in benadering is dat we de vraag-behoefte van de klant centraal stellen. Vanzelfsprekend maken we dat mogelijk door een heldere navigatiestructuur. Daarnaast bieden we op de homepage een vraag module waarmee de bezoeker heel gericht antwoord kan vinden op zijn vragen. Deze module wordt op basis van analytics gegevens geoptimaliseerd. We meten daarvoor de module zelf, maar ook sitebezoek en zoekwoorden. Zo wordt de module steeds slimmer en vinden bezoekers nog beter wat ze zoeken.

Content first

Ander verschil met de ‘oude’ website is de ‘content first’ benadering. Dat wil zeggen dat primaire informatie van de pagina’s zo hoog mogelijk op de pagina getoond worden. Dus een korte glasheldere intro. Contactgegevens en andere CTA’s boven aan de pagina. En daaronder pas beeld en aanvullende informatie. 

Één pagina één doel

Ook streven we er met deze website naar om per pagina één doel primair te stellen. Dat gezegd hebbende; uit onderzoek is gebleken dat het aanbieden van gelaagde triggers de interactie ten goede komt. Dus bijvoorbeeld, Neem contact op met de locatie als primaire link. En lager op de pagina; een ‘lees hier verder optie’. Die drempel is lager dan contact opnemen. Zo verbeteren we de effectiviteit van de communicatie. 

 

Toegankelijkheid 

Digitale toegankelijkheid gaat erom dat iedereen, met of zonder beperking, de kans krijgt gebruik te maken van alle vormen van digitale informatie en dienstverlening. Door content op de juiste manier aan te bieden, weet je zeker dat deze voor iedereen bruikbaar is.  Bij start van het project kozen we er, samen met de opdrachtgever, voor  om de toegankelijkheid van de website te verbeteren zonder er een wedstrijd van te maken. Een beetje, wel de lusten maar niet de lasten benadering. Denk aan de juiste kleurcontrasten, teksten geschreven op B1 niveau, ondersteunen van toetsenbord-navigatie, aanbieden van een skiplink, etc. 

Kleurgebruik

Wat helpt in de usability is de keuze om de navigatie items te voorzien van een accentkleur. Dat maakt de ‘leesbaarheid’ een stuk beter. Je oog wordt getrokken naar alle CTA onderdelen van de pagina zonder dat ze te dominant zijn.

Umbraco

Onder de motorkap maken we gebruik van Umbraco. Een robuust CMS. Geschikt voor grote complexe websites en online oplossingen. Het koppelen met externe (backoffice) systemen is door de open architectuur van Umbraco geen enkel probleem. 

Samenwerken 

In het kader van: Merkwerk waar je blij van wordt, dat doe je nooit alleen. Ook deze keer niet. De samenwerking met Thebe was supergoed. Veel enthousiasme en inzet van twee kanten. Wij zijn ervan overtuigd dat je dat terugziet in het eindproduct! Een samenwerking uit het boekje. Daar willen we er meer van :-)

Nabrander....
Inmiddels is ook het digitale huisstijl handboek van Thebe ontwikkeld in aanvulling op de corporate website. En bouwde we aan de toekomstvanthebe.nl!

Merk-werk-vragen?

Stel ze aan Nick