Werken-bij website Thebe
Hoe maak je een werkgeversmerk in de zorg aantrekkelijk.
Arbeidsmarktcommunicatie in de zorg, een hele uitdaging. Er is een gierend tekort aan zorgpersoneel. Daarnaast is het werk én de financiële beloning ervan overal gelijk. Hoe maak je dan toch verschil? Dat is de uitdaging waar Thebe voor stond. Met standaard meer dan 150 openstaande vacatures een hele kluif.
DNA
Zoals altijd begint employer branding bij het merk zelf. We zoeken naar de unieke waarden van een organisatie en waar het verschil gemaakt wordt. Dat lag bij Thebe voor een belangrijk deel op de plank. Ze noemen het ‘de bedoeling’ van Thebe. En ook de employer value proposition hadden ze in beeld. Een goed begin. En perfecte basis om het campagneconcept op te ontwikkelen.
Campagne concept
Om een werkgeversmerk goed te kunnen duiden helpt het als de boodschap krachtig verpakt wordt. We kwamen er in de gesprekken met Thebe achter dat het merk en niet het werk het verschil maakt. Een hoge mate van cliënt- en medewerkerstevredenheid bevestigde dat. De kern van het concept werd samengevat in de slogan: De WAUW van Thebe. Uitgedrukt in 5 werkgevers kenmerken.
3 perspectieven
De WAUW van Thebe bekijken we vanuit 3 perspectieven (medewerkers, cliënt en kandidaat perspectief). Het medewerkersperspectief bleek verrassend makkelijk op te halen. We vroegen ze simpelweg “wat of wie is voor jouw de WAUW van Thebe”. En de echte verhalen kwamen vanzelf. Allen even positief en enthousiast over het werk én het merk. Pasta media maakte er eerlijke en krachtige filmpjes van. Vanwege COVID-19 hebben we de cliënt verhalen nog niet kunnen maken. Maar ook daar zal het niet ingewikkeld worden.
Voor kandidaten stond de oproep: Ontdek jou WAUW van Thebe. In combinatie met “Wat is de WAUW van Thebe voor jou”. Want ook het vinden van medewerkers begint al bij het aansluiten op hun behoefte.
ATS en koppeling met kernsysteem
Met zoveel vacatures is het niet te doen om de sollicitanten in een XLS-sheet te managen. Toch gebeurde dat. Schwung ondersteunde Thebe bij de systeemselectie. Ubeeo werd gekozen als ATS leverancier. Umbraco als cms voor de werken-bij software. Het bleek -zoals voorspeld- een goede match.
De WAUW van Thebe
Ook in de ontwikkeling van de campagne en werken-bij website kwam de de WAUW van Thebe bovendrijven. Samenwerken was en is een feest. Open, positief en professioneel.
'De samenwerking met Schwung was erg fijn en doelgericht. We hebben een geweldige website neergezet die mede door hun grote creativiteit met betrekking tot het concept echt uniek is en de WAUW-factor heeft.'
Resultaat Na een intensief ontwikkeltraject is de werken-bij website live gegaan. Deze draait niet alleen als een zonnetje maar is ook effectief. Meer traffic richting de vacatures en filtering. Mobiel gebruik is met 109% toegenomen. Site bezoek -mede door de campagne- met 179% tov vorig jaar. De conversie is verdubbeld. Iets waar we trots op kunnen zijn!